I AM HOME

Som hemmahemma.
Det betyder
alldeles rent och ickesmutsigt och ickeloppigt
syskon + mamma
(jag kunde inte undgå att missa när jag var hemma, far min e ute o reser)
vanlig mat
vanlig svettmängd
ett svenskt tangentbord
(jag glömmer att jag har tillgång till å ä ö = det tar länge att skriva när jag rättar alla mina engelska bokstäver)
riktig dusch (tacka vet jag varmvatten, här sku jag dö utan det)
STICKASOCKOR
ett eget rum med dörr
MIN GITARR
ETT PIANO
Jag kan sätta mig ner på golvet var jag vill
VÄNNER
min bil, okörd än så länge, men den finns
UNGDOMSMÖTE


Ja, jag har saknat Finland.
Det finns mera, jag har bara int upptäckt det ännu. Jag har bara varit hemma ett dygn och två timmar.

Det känns mycket konstigt att va hemma, som att de int händer på riktit o som att jag ha vari bort jättelänge, men ändå som att jag alltid ha vari hemma. Det är skönt, jag njuter.

Idag har jag träffat Elin och Malin. Det var en glädje det. Mitt hjärta sprack nästan.

Imorgon ungdomssamling i sion. AAAH. Som jag har väntat!


Ja, jag saknar Guyana. punkt.
Det var mycket jobbigt att lämna stället, det tog ont i mig. Ni märker att det ar lite mixed feelings about det hela, men jag vet att Gud har bättre saker för mig ännu, så jag stannar inte utan strävar framåt med målet i sikte. Jag vet att jag kommer att åka tillbaka en vacker dag, om än bara för ett kort besök, men tillbaka ska jag. Jag vet ocksa att Guyanamänniskor kommer till Finland, det gör livet lättare.  Jag är myckt nöjd med min resa, jag sku definitivt göra om den.

Jag har varit med om mycket. The best is yet to come.
Tack.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0